Jumaat, 30 September 2011

Ucapan sempena sambutan hari guru

Salam sejahtera saya ucapkan kepada Tuan Pengerusi Majlis,Guru Besar,guru-guru dan rakan-rakan sekalian.Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak sekolah kerana sudi mengadakan Sambutan Hari Guru dan menjemput saya untuk memberi ucapan.  

Hadirin yang dihormati sekalian,  

    Tarikh 16 Mei,merupakan tarikh keramat kepada warga guru Malaysia.Ini kerana pada tarikh ini seluruh istitusi pendidikan negara merayakan Hari Guru. 

    Guru bagaikan lampu yang menerangi kehidupan kita.Bermula daripada ajaran gurulah kita boleh membaca,menulis dan mengira.Tidak kira siapapun kita,sejarah kita seawalnya telah dilakap oleh para guru tercinta.  

    Demikianlah agung dan mulianya guru,bertugas penuh dedikasi tanpa mengharap balasan.Justeru untuk mengenang jasa dan pengorbanan mereka,sewajarnyalah hari ini disambut dengan meriah dan gilang-gemilang.  

Sidang hadirin sekalian,  

    Sebagai murid,buktikan penghargaan dengan berusaha sedaya upaya menigkatkan kecemerlangan pendidikan serta disiplin diri.Di samping itu,marilah kita mendoakan keselamatan dan kesejahteraan para guru kerana merekalah pengganti ayah dan ibu di sekolah.  

    Sebelum saya mengundurkan diri,saya bagi pihak semua murid memohon ribuan maaf terhadap sebarang kesilapan kami selama ini.

Sekian ucapan saya,terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan